امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/07/27 - 07:58
  • 51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z7Xh

همزمان با روز جهانی غذا:

جشنواره غذای سالم و ایمن در معاونت غذا و دارو برگزار شد



همزمان با روز جهانی غذا 24 مهرماه (16 اکتبر)، جشنواره تهیه غذای سالم و ایمن در معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.



 



 



به گزارش وب دا، مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی دانشگاه، هدف از برگزاری این جشنواره را  ترویج  تغذیه سالم، معرفی غذاهای سالم و ایمن، رعایت رژیم غذایی متناسب با شرایط سنی هر فرد و پرهیز از استفاده از غذاهای آماده و فریز شده عنوان کرد.



دکتر سعید نوری، غذای سالم و ایمن را تهیه شده از مواد اولیه سالم و ایمن دانست، و گفت: رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن به املاح، ویتامین ها و مواد مغذی را بدون تهدید به اضافه وزن و ایجاد بیماری فراهم می کند.



وی تصریح کرد: غذاهای سنتی ایرانی مشروط به رعایت طبخ سالم (کم چرب، کم نمک و آب پز) به دلیل تنوع و تعادل با معیار های تغذیه سالم انطباق بیشتری دارند.



این گزارش حاکیست در جشنواره تهیه غذای سالم و ایمن معاونت غذا و دارو  دانشگاه جمعی از کارکنان این معاونت با استفاده از مواد اولیه با کیفیت، اقدام به طبخ غذا، پیش غذا، دسر و ... نمودند که در داوری این غذاها علاوه بر طعم و مزه، سالم بودن آن غذا شامل میزان پایین نمک، شکر و روغن نیز مورد ارزیابی قرارگرفت.



گفتنی است: سهیلا صانعی حائز رتبه اول، مرضیه حمامی  رتبه دوم و طاهره شاهیان  ، دکتر زهرا اعلایی و زهرا بصره به طور مشترک رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.





منبع خبر : و ب د ا



  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37627
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم