امروز : 26 مرداد 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1392/01/10 - 11:23
  • 21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZHRh

سامانه "پیام کوتاه کمبودهای دارویی 201490" راه اندازی شد

دینوسیله به اطلاع هموطنان گرامی می رساند سامانه پیامکی کمبودهای دارویی جهت رفاه حال بیمارانی که در جستجوی داروی خود می باشند در حال حاضر در شهر تهران راه اندازی شده است و بزودی در کل کشور قابل بهره برداری می باشد.



بدینوسیله به اطلاع هموطنان گرامی می رساند سامانه پیامکی کمبودهای دارویی جهت رفاه حال بیمارانی که در جستجوی داروی خود می باشند در حال حاضر در شهر تهران راه اندازی شده است و بزودی در کل کشور قابل بهره برداری می باشد.



 



نظر به بروز کمبودهای مقطعی در حوزه دارو و برای جلوگیری از سردرگمی مراجعین به داروخانه ها خصوصاً در شهر تهران که کاهش ترددهای شهری همیشه مد نظر بوده است، این سامانه طراحی و راه اندازی شده است.



نحوه استفاده از این سامانه  اولین بار از طریق ارسال یک پیام کوتاه بدون متن به شماره 201490 می باشد. اطلاعات مورد نیاز با فاصله زمانی ناچیزی برای استفاده کننده ارسال می گردد.



بطور کلی جهت تهیه داروهایی که دچار کمبود مقطعی شده اند، در شهر تهران می توان یک پیام کوتاه به شماره 201490 که حاوی نام صحیح و انگلیسی دارو می باشد، ارسال نمود. درصورت موجود بودن دارو، سامانه مشخصات دو داروخانه ای که اعلام موجودی نموده اند برای متقاضی ارسال می نماید.












TO:201490

XANAX


مثال: یک پیام کوتاه حاوی نام داروی زاناکس به این شکل ارسال نمایید:



پس از چند ثانیه یک پیام کوتاه از سامانه به این شکل دریافت خواهید کرد:













98201490+




قرصXANAX(ALPRAZOLAM)0.5mg



داروخانه شفا، خ انقلاب، خ فخررازی






خاطر نشان می شود کلیه داروخانه های سطح کشور برای عضویت در این سامانه و وارد نمودن داروهایی که با توجه به لیست کمبودهای دارویی موجود دارند، می توانند از طریق سایت www.samandaru.com اقدام نمایند.



 



سازمان غذا و دارو



ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها وسموم



  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37319
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم