امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1391/07/13 - 11:53
  • 30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z9Qh

بروز رفتار پرخاشگرانه در نوجوانان با مصرف فلوکسیتین

استفاده از داروی فلوکسیتین در نوجوانان با تأثیر بر رشد مغز باعث بروز اضطراب و پرخاشگری می‌شود.



به گزارش وب‌دا، به نقل از نشریه علوم اعصاب محققان با بررسی تجویز مکرر یک دوز کم از داروی فلوکسیتین در همسترهای نابالغ دریافتند که داروی فلوکسیتین با افزایش پرخاشگری و تغییر توسعه مناطق مغزی مستقیماً با میزان کنترل واکنش‌های خصومتی در آنها همراه بوده است.



براساس این گزارش محققان با بیش از یک دهه تحقیق در خصوص پیامدهای عصبی و رفتاری حاصل از استفاده داروی فلوکسیتین در مغز نوجوانان همچنین افزودند: دوزهای بالینی تجویزی مربوط به این دارو در طول رشد نوجوانان با ایجاد مداخله در سیستم مدارهای مغزی آنها می‌تواند کنترل پرخاشگری در آنها  را تغییر دهد.



نتایج حاصل از این گزارش با بیان این که داروی تأیید شده فلوکسیتین یکی از 2 مهارکننده انتخابی با جذب سروتین (SSRIs)  بوده و تا اکنون هم برای بهبود اختلالات افسردگی عمده (MDD)‌ در کودکان استفاده می‌شود، افزود که این گروه از داروها با تحریک رشد عوامل سیستم عصبی سروتین و وازوپرسین، زمینه رفتار تهاجم‌گونه را در آنها تقویت می‌کنند.



به گفته محققان SSRIs‌ ها داروهایی هستند که به طور گسترده در روان‌پزشکی برای افسردگی، اضطراب و وسواس‌های فکری در افراد استفاده می‌شوند و با وجود اطلاعات زیاد در مورد اثربخشی و ایمنی آنها برای بزرگسالان، داده‌های بسیار کمی در مورد ایمنی آنها در کودکان وجود دارد و امید است این تحقیق بتواند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشد.



منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی وب دا



 



  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37230
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم