امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1396/10/03 - 09:11
  • 51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZFJh

کاشان، پتانسیل بالایی برای توسعه صنایع آرایشی و بهداشتی بویژه در حوزه عطر و اسانس و فرآورده های طبیعی و سنتی دارد/معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح شد




معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو کشور اظهار داشت: کاشان، پتانسیل بالایی برای توسعه صنایع آرایشی و بهداشتی بویژه در حوزه عطر و اسانس و فرآورده های طبیعی و سنتی دارد.





به گزارش وب دا، دکتر غلامرضا اصغری در مراسم افتتاح سازمان غذا و دارو دانشگاه در تاریخ 30/9/96 ، به سابقه دیرینه در تولید گل محمدی و عطر در منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: این منطقه در تولید عطر به خودکفایی رسیدند.

وی، در ادامه به طرح تحول سلامت در حوزه درمان در منطقه، استان و شهرهای اطراف اشاره کرد و افزود: طرح تفویض اختیار در حوزه صنایع غذایی ( از جمله صادرات محصولات) به دانشگاه ها انجام شده است.





نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، اظهار داشت: کاشان یکی از مناطق غنی در ایران است.





دکتر محمد جواد ساداتی نژاد، به قابلیت ها در پرورش گل محمدی، تولید گلاب، عرقیات گیاهی و وجود شرکت باریج اسانس به عنوان یکی از شرکت های فعال در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: تولید گلاب و عرقیات گل محمدی در ارتقای اقتصاد منطقه و گردشگری کاشان بسیار موثر است.





وی، بر ضرورت احداث دانشکده داروسازی در کاشان تاکید کرد و گفت: راه اندازی این دانشکده گامی موثر در جهت ارتقای دانشگاه و منطقه است.





رئیس دانشگاه نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم ، اظهار داشت: ساختمان غذا و دارو دانشگاه با اعتباری حدود 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارت اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.





دکتر ابراهیم کوچکی  گفت: این معاونت در چهار طبقه با ۲۶۵۰متر مربع به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه، در ادامه به اهم اقدامات انجام شده توسط دانشگاه در این زمینه پرداخت.

معاون غذا و دارو دانشگاه نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه منطقه کاشان به عنوان مهد تمدن،علم، هنر و سابقه پنج هزار ساله است، گفت:  این منطقه در تولید گلاب و عرقیات گیاهی سابقه دیرینه دارد.





دکتر حمیدرضا بنفشه با اشاره به وجود پتانسیل و ظرفیت های زیادی در دانشگاه به عنوان دانشگاه تیپ یک از جمله امکانات آموزشی، رشته های موجود، تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه و ...، افزود: احداث  دانشکده داروسازی در این منطقه از اولویت های اساسی است.





وی، کارگاه های تولید گلاب و عرقیات و اسانس، وجود پژوهشکده اسانس و تشکیل کانون گل محمدی را از جمله پتانسیل و ظزفیت های منطقه کاشان دانست.





معاون غذا و دارو دانشگاه، در ادامه به اقدامات این معاونت در حوزه های مختلف دارو و مواد مخدر، غذا، آزمایشگاه و ... پرداخت.









 




  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 38001
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم