امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/02/13 - 08:20
  • 47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZJYh

چهارمین جشنواره مصرف منطقی دارو در دانشگاه برگزار شد




چهارمین جشنواره مصرف منطقی دارو در دانشگاه با حضور سرپرست و جمعی از مدیران و مسولان معاونت غذا و دارو، روز پنج شنبه مورخ 10/2/94 در آمفی تئاتر مرکزی برگزار شد.


به گزارش وب دا، معاون غذا و دارو دانشگاه در این مراسم ضمن قدر دانی از همکاری مربیان و دانش آموزان در اجرای هرچه بهتر طرح اظهار داشت: فرهنگ سازی مصرف منطقی دارو، عزم ملی متولیان این امر به ویژه اداره آموزش و پرورش را می طلبد.



 دکتر حمیدرضا بنفشه، با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره " بر اهمیت و تاثیر تغذیه مناسب در دوران کودکی و نوجوانی تاکید کرد.



وی مقاومت میکروبی را یکی از مقوله های مهم در امر تجویز و مصرف منطقی دارو دانست و یاد آور شد با مصرف نادرست آنتی بیوتیک نه تنها درمان به درستی انجام نخواهد گرفت بلکه زمینه ساز عفونتهای جدید می باشد.



دکتر بنفشه ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه ریزی و خدمات صورت گرفته توسط کارشناسان  این امر در معاونت غذا و دارو و همکاری صمیمانه متولیان ذیربط به ویژه اداره آموزش و پرورش شاهد نتایج و ثمرات مفید آن در جامعه باشیم.



دکتر محمد حسین خیاط کاشانی، مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه نیز در این مراسم  خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: امیدواریم با آموزشهای داده شده در زمینه  مصرف صحیح و منطقی داور طبق دستور پزشک و عدم مصرف خودسرانه دارو سلامت خود را تضمین کنید.



گفتنی است، در این جشنواره  که به مناسبت هفته سلامت و با حضور 500 نفر از دانش آموزان و مربیان مدارس کاشان و آران و بیدگل و مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد ، به دانش آموزان منتخب در جشنواره بسته های آموزشی دهکده سلامتی اهدا شد.



شایان ذکر است: به 10 مدرسه برتر در زمینه اجرای طرح لوح تقدیر و به 6 نفر از دانش آموزان برتر در مسابقه نقاشی و انشا نویسی با موضوع "تولید غذای سالم" که به همت معاونت غذا و دارو در هفته سلامت برگزار شده بود جوایزی اهدا شد.











  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37719
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم