امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1392/01/05 - 09:30
  • 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZDRh

پتاسیم و کلسیم به کاهش فشارخون کمک می کند

پتاسیم و کلسیم می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند. موز، زردآلو، انجیر، گریب فروت، هلو، انگور و آلو، میوه‌هایی سرشار از پتاسیم هستند که در کاهش فشارخون بالا مؤثرند.



کارشناس پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مرکز بیماری های غیرواگیر در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با بیان این مطلب اظهار داشت: فشارخون بالا یکی از مهم‌ترین عوامل خطر زمینه‌ساز بیماری عروق تغذیه‌کننده قلب است که طی سال‌های اخیر شیوع آن افزایش چشمگیری داشته است، فشارخون بالا سبب آسیب به کلیه (نارسایی کلیه)، چشم (اختلال بینایی)، قلب (سکته قلبی) و مغز (سکته مغزی) می‌شود و به همین دلیل، فشارخون بالا بیماری خطرناکی به حساب می‌آید.



دکتر نسرین آژنگ افزود: لازم است بدانید که فشارخون بالا، بدون علامت است و شاید تا زمانی که منجر به بروز عوارض نشود تشخیص داده نشود. برای پی بردن به فشارخون بالا باید به طور مرتب فشارخون را اندازه‌گیری کرد.



وی تصریح کرد: به طور کلی دلایل اصلی بروز فشارخون بالا ناشناخته است، اما مهم‌ترین عوامل خطر شناسایی شده برای این بیماری، سن بالا، چاقی، سابقه خانوادگی ابتلا به فشارخون بالا، کم تحرکی، دیابت، مصرف زیاد نمک و الکل می‌باشد. با پیشگیری و کنترل این بیماری، می‌توان از بروز عوارض و ناتوانی و مرگ و میر ناشی از آن به میزان قابل ملاحظه‌ای (44درصد از سکته‌های قلبی و 25درصد از بیماری عروق کرونر) کاست.



دکتر آژنگ ابراز داشت: در اکثر افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی هستند کاهش وزن سبب کاهش فشارخون می‌شود ورزش و فعالیت بدنی نیز چون به کاهش وزن کمک می‌کند سبب پایین آوردن فشارخون می‌شود



وی اضافه کرد: در اکثر افرادی که دچار افزایش وزن و چاقی هستند کاهش وزن سبب کاهش فشارخون می‌شود ورزش و فعالیت بدنی نیز چون به کاهش وزن کمک می‌کند سبب پایین آوردن فشارخون می‌شود.همچنین به نظر می‌رسد که ورزش خود به تنهایی نیز سبب پایین آوردن فشارخون می‌شود.



  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37315
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم