امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1391/03/02 - 10:47
  • 26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Ztjh

موادغذایی را با رعایت نکات استاندارد خریداری کنید

خرید مواد غذایی باید با توجه به استانداردها و رعایت نکات بهداشتی خریداری شود.



خرید مواد غذایی باید با توجه به استانداردها و رعایت نکات بهداشتی خریداری شود.



به گزارش وب دا، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توصیه  به رعایت  مشخصات برچسب کالای خوراکی، غذایی ابراز کرد: برچسب مشخصات مواد غذایی، آشامیدنی و خوراکی یکی از موارد بسیار مهمی است که باید در خرید مواد غذایی و آشامیدنی دقت شود تا برچسب فرآورده کامل درج شده باشد.



مریم السادات موسوی زاده افزود: هم کالای تولید داخل و هم کالای وارداتی مشمول این برچسب هستند و در مورد کالای تولیدی کشور باید مشخصات نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید، انقضا، سری ساخت، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، نام و نشانی کارخانه تولید کننده، وزن و یا حجم محصول، موارد منع مصرف یا محدودیت های مصرف، شرایط نگهداری کالا و مواد تشکیل دهنده به همراه مقادیر استفاده شده در کالا بر روی برچسب درج شده باشد.



وی با اشاره به استفاده از مواد غذایی و آشامیدنی وارداتی در کشور اظهار کرد: مشخصات بر چسب بر روی کالاهای خوراکی، آشامیدنی وارداتی باید شامل نام محصول، تاریخ تولید، انقضا، سری ساخت، شماره بهداشتی واردات کالا از وزارت بهداشت  که 12رقمی است و برای اقلام غذایی با عدد 2 شروع می شود، نام و نشانی کارخانه تولید کننده است، باشد.



مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یاد آور شد: از خرید مواد غذایی فله ای و بدون مشخصات و بسته بندی خودداری کنید و در زمان خرید به تاریخ تولید و انقضا دقت کنید و فرآورده ای را خریداری کنید که به تاریخ تولید نزدیک و با تاریخ انقضا فاصله داشته باشد.



موسوی زاده با تاکید به خریداری مواد غذایی تازه و استاندارد ابرازکرد: فرآورده های گوشتی تازه و منجمد در انتهای خرید خریداری کنید و پس از خرید سریع به منزل برسانید و در یخچال و فریزر قرار دهید.



منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت



  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37135
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم