امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/08/04 - 08:59
  • 64
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZeXh

معاون غذا و دار دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

بروز اکثر مسمومیت ها ناشی از عدم آگاهی خانواده های می باشد





معاون غذا و دار دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بروز اکثر مسمومیت ها ناشی از عدم آگاهی خانواده های می باشد.



دکتر احمد خورشیدی، در گفتگو با وب دا افزود: انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در راستای افزایش دانش عمومی علاوه بر کاهش مسمومیت ها و تبعات آن در جامعه و خانواده ها، کمک شایانی به کاهش هزینه های بهداشتی درمانی می گردد و باعث می شود شهروندان زندگی سالم تری را در شهرهای آلوده به انواع سموم تجربه کنند.



وی تصریح کرد: شیوه های جدید زندگی ماشینی و دسترسی آسان به انواع مواد شیمیایی، داروها، شوینده ها، سموم و ... بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری، مصرف، عوارض، خطرات و هشدارهای مربوطه، شیوع مسمومیت های اتفاقی را در جامعه به میزان زیادی افزایش داده است.



معاون غذا و دار دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: وقوع مسمومیت های حرفه ای حاد و مزمن در کارگران شاغل در کارخانجات صنایع شیمیایی و نظامی و از سوی دیگر استفاده از وسایل گاز سوز و مواد شیمیایی و شوینده در منازل و فقدان آگاهی کافی در اغلب خانواده ها، خطرات جدی را متوجه آنان به خصوص کودکان می کنند.



نهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها (یکم تا هفتم آبان ماه ) که همه ساله با مسئولیت مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم DPIC  معاونت غذا و دارو با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها برگزار می گردد.



لازم به ذکر است در این راستا مسابقه نقاشی ویژه هفته مسمومیت ها با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان و آران و بیدگل در بیش از 200 مدرسه مقطع ابتدایی برگزار می گردد.



منبع خبر : و ب د ا





  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37634
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم