امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/01/19 - 12:36
  • 77
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZCYh

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

از فعالیت یک واحد تولید کننده مواد غذایی جلوگیری شد



معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت : در 38 مورد بازرسی از شرکت های تولیدی مواد غذایی در 15 روز تعطیلات نوروز امسال، تولیدات یک واحد تولیدی مواد غذایی به دلیل تخلف متوقف و تولیدات این شرکت توقیف شد.


 


به گزارش پورتال خبری کاشان، دکتر بنفشه معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:بیشتر هدف گذاری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در 15 روز تعطیلات نوروز امسال به شرکت هایی بود که امکان فعالیت در تعطیلات نوروز اعم از شرکت های لبنیات و کارگاهها و شرکت های تولید کننده عرقیات بود متمرکز شده بود.


 


وی از افزایش 46 درصدی بازرسی از مراکز شهری و افزایش 20 درصدی از مراکز بین راهی در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و با اشاره به این که  و افزود:  با وجود افزایش بازرسی ها مواد کشف شده معدومی دو نیم درصد کاهش داشته است که این امر بیانگر رعایت مردم و فروشندگان است.


 


وی افزود: در تعطیلات نوروز امسال 38 شرکت تولیدی مواد غذایی بازرسی شد که در این بازرسی ها  ضمن جلوگیری از تولید یک شرکت متخلف، تولیدات این شرکت نیز توقیف شد.


 


به گفته وی، مهاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی کار نظارت بر فعالیت شرکت ها و کارگاه هایی را بر عهده دارد که از معاونت پروانه ساخت و یا شناسه دارند، ضمن این که کارگاه های سنتی در حوزه معاونت بهداشتی است و بازرسی های مشترک هم در این زمینه انجام می شود.


 


دکتر بنفشه در ادامه از فعالیت 30 داروخانه در تعطیلات نوروز امسال خبرداد  و افزود: این داروخانه ها درکشیک های نوروزی خود به ارائه خدمات دارویی در سطح شهر توانستند رضایت مندی شهروندان را کسب کنند.


 


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت و شعار هفته سلامت امسال با عنوان ‹‹ ایمنی غذا از از مزرعه تا سفره››  گفت: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این زمینه فعالیت و برنامه های قابل توجهی را تدارک و برنامه ریزی کرده است که در این راه اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی ایمنی غذا به جامعه می توانند نقش تعیین کننده ای را داشته باشند.


  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37713
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم