امروز : 29 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1390/09/01 - 08:27
  • 21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZkCh

قیمت دارو در کشورهای دیگر 5 تا 10 برابر ایران است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قیمت دارو در کشورهای دیگر 5 تا 10 برابر ایران است.



به گزارش خبرنگار وب­دا به گزارش وب­دا دکتر مرضیه وحید دستجردی در دیدار با دکتر مجید حمد وزیر بهداشت جمهوری عراق و هیات همراه افزود: سخت گیری های مراحل تولید، توزیع و عرضه دارو در ایران این قابلیت را فراهم می کند تا کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه ضمن اعتماد به ما بتوانند از این پتانسیل موجود در ایران بهره برده و زمینه همکاری شرکت های داروسازی خصوصی و دولتی ایران دز این کشورها فراهم شود.



وی افزود: دوره های کارآزمایی بالینی برخی داروهای تولید داخل در ایران گاهی 5 تا 7 سال طول می کشد و بعد از عرضه دارو نیز برخی آزمایشات دیگر روی آنها انجام می شود.



وی با اعلام جدی گرفتن گزارشات عوارض دارویی در ایران، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو و کارخانه های تولید دارو در ایران آمادگی کامل برای سرمایه گذاری در کشور عراق را دارند که امیدواریم این کار در رساتای تفاهمات انجام شده زودتر عملی شود.



وی با قدردانی از گزارش هیات همراه وزیر بهداشت جمهوری عراق به نشست امروز هیات ایرانی و عراقی در خصوص وضعیت سلامت در عراق، یادآور شد: تمام مسئولان وزارت بهداشت ایران که باید بخش های مربوط به تفاهمات متقابل دو کشور را پیگیری کنند هم اکنون در این جلسه حاضرند که امیدواریم این امر موجب تقویت روند تفاهمات و اجرایی شدن آنها شود.



گفتنی است هیات عراقی دیدار کننده با وزیر و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل: دکتر رمزی رسول منصور، مدیرکل بین الملل وزارت بهداشت، دکتر مظفر علی عباس، معاون مدیرکل امور دارویی، صباح مهدی الائمه، پزشک مرکز کنترل بیماری های واگیر، بارزان سعید عزیز، همراه وزیر بهداشت جمهوری عراق بوده اند.



همچنین از طرف ایرانی دکتر امامی رضوی، معاون درمان، دکتر شیبانی رییس سازمان غذا و دارو، دکتر حسنی معاون توسعه مدیریت، دکتر توگه رییس سازمان انتقال خون، مهندس قمی سفیر سابق ایران در عراق و رییس ستاد اقتصادی ایران و عراق، دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر، دکتر ممتاز از مسئولان ارشد معاونت آموزشی و مهندس شاهمرادی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه حضور داشتند.



منبع خبر : پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت



 



  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37013
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم