امروز : 26 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/07/14 - 10:56
  • 52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZC5h

عوارض مصرف کالاهای سلامت محور تقلبی و غیر استاندارد/ مراقب درج برچسب تقلبی بر روی این محصولات باشید




معاون غذا و دارو دانشگاه، از عوارض مصرف کالاهای آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیر استاندارد خبر داد.



به گزارش وب دا، دکتر محسن تقی زاده گفت: کالاهای قاچاق عوارض مختلفی را بر روی قسمت های مختلف بدن از جمله چشم، پوست و مو ایجاد می کند و فلزات سنگین موجود در این مواد، خطراتی را برای سلامتی فرد به دنبال دارند.



وی، با بیان اینکه معمولا مصرف‌کنندگان لوازم آرایش غیرمجاز به بیماری‌های عمومی و مخصوصا پوستی دچار می‌شوند، افزود: نمونه‌های زیادی از انواع بیماری‌ها از جمله واکنش‌های آلرژیک پوستی و چشمی با استفاده از این گونه کالاها دیده شده است.



معاون غذا و دارو دانشگاه تصریح کرد: مردم برای اطمینان از اصالت کالای مورد استفاده می توانند به برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت بر کالاهای سلامت محور از جمله آرایشی و بهداشتی توجه کرده و برای کنترل و استعلام اصالت کالا، کد اصالت کالا را به سامانه پیامکی 20008822 ارسال و یا از طریق اینترنت به سامانهTTAC.IR وارد شده و کد اصالت را استعلام نمایند.



وی توصیه کرد: مراقب باشید ممکن است برچسب تقلبی بر روی محصولات قاچاق الصاق گردد و برای شناسایی این مورد دقت فرمائید که سامانه پیامکی دقیقا شماره مذکور باشد و پس از استعلام پاسخ دقیق به شما ارسال شود.



دکتر تقی زاده، در ادامه با بیان اینکه کالاهای سلامت محور شامل مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی و دارو و تجهیزات پزشکی می باشند، اظهار داشت: بیشترین میزان قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه فرآورده‌های آرایشی بهداشتی بوده و  متاسفانه بدلیل سود آوری بالا حدود 50 درصد این محصولات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.



وی یادآور شد: قاچاق کالا علاوه بر وارد کردن فعالیت آسیب‌های اقتصای می‌تواند بر کارآفرینی،‌ تولیدات داخلی و نیروی کار نیز تاثیر گذار باشد و این حوزه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.




  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 38283
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم