امروز : 26 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/07/16 - 14:12
  • 40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZD5h

صدور 11 مجوز تولید و توزیع ماسک

معاون غذا و دارو دانشگاه، از صدور 11 مجوز تولید و توزیع ماسک اعم از سه لایه و پارچه‌ای و درج کد مربوطه روی کالا از ابتدای شیوع ویروس کووید 19 خبر داد...




معاون غذا و دارو دانشگاه، از صدور 11 مجوز تولید و توزیع ماسک اعم از سه لایه و پارچه‌ای و درج کد مربوطه روی کالا از ابتدای شیوع ویروس کووید 19 خبر داد.



به گزارش وب دا، دکتر محسن تقی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه کفت: در این مدت، پروانه بهداشتی برای ضد عفونی کننده دست 13 مورد، ضد عفونی کننده سطوح سه مورد و مجوز تولید الکل 70 درجه دو مورد صادر شده است.



وی افزود: 635 هزار لیتر الکل جهت کارخانجات تولید محصولات ضد عفونی کننده در شهرستان کاشان و  بیش از 670  هزار لیتر  ضد عفونی کننده توزیع شده درداخل و خارج شهرستان کاشان نیز صادره گردید.



دکتر تقی زاده، با اشاره به اینکه یک واحد صنفی تجهیزات پزشکی به همراه انبار آن به دلیل گرانفروشی و احتکار یکهزار بسته 100 عددی دستکش فریزری توقیف شد، تصریح کرد: سه داروخانه متخلف به دلیل:فروش الکل تقلبی(متانول به جای اتانول)، عدم توزیع و ارائه ماسک و دستکش موجود در انبار داروخانه نیز پلمپ شد.



معاون غذاو دارو دانشگاه به پلمپ کارخانه تولید ماسک فاقد مجوز اشاره کرد و اظهار داشت: ضمن تامین دارو برای مراکز و نظارت به آن ها سه مجوز جدید جهت فعالسازی داروخانه شبانه روزی صادر شده است.



وی، جمع آوری الکل با مارک اتحاد از داروخانه ها به دلیل تقلبی بودن، جمع آوری محلول ضد عفونی کننده فاقد موجود درصد استادارد مطلوب از دو فروشگاه عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی، بازدیدهای میدانی مشترک با نماینده دادستانی و تعزیرات از شرکت های تجهیزات پزشکی اصناف داروخانه ها و فروشگاه های عرضه کالاهای سلامت محور و  شناسایی سه واحد تولیدی غیر مجاز شناسایی را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد.



معاون غذا و دارو دانشگاه در ادامه به تشکیل تیم واکنش سریع به تامین داروها و تجهیزات مصرفی پزشکی مورد نیاز و درخواستی بیمارستان های سانتر بیماران کووید ۱۹ در طول شروع بیماری کرونا تاکنون اشاره کرد و گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن کلیه نیازهای دارویی و تجهیزاتی و نیز ملزومات محافظت شخصی از قبیل ماسک، دستکش، شیلد و غیره تهیه تامین و توزیع گردیده است.



وی، با اشاره به شروع بازرسی های مشترک از تاریخ 1/12/98 در دو نوبت صبح و عصر به همراه کارشناسان تعزیرات، صنعت و نماینده دادستانی از داروخانه ها، مراکز عرضه آرایشی وبهداشتی و فروشگاه های تجهیزات پزشکی یادآور شد: این بازدیدها با هدف  نظارت بر توزیع ماسک، الکل، محلول ضدعفونی و دستکشصورت می گیرد.



دکتر تقی زاده، بازرسی های مستمر از واحد های تولید و انجام آزمون های مربوطه، حضور تکنسین آزمایشگاه در محل های بازدید جهت کنترل خلوص الکل، پذیرش و پاسخگویی تمام وقت نمونه های الکل و مواد ضد عفونی کننده در ایام شیوع کرونا ( بخصوص تعطیلات سال نو)، انجام بیش از 1200  آنالیز مواد ضدعفونی کننده از تولیدات شهرستان و نمونه برداری در سطح شهرستان (تا پایان مرداد ماه) و برگزاری بیش از یکصد جلسات متعدد  با شرکت‌های تولیدی و توزیعی و مسئولین فنی مراکز، ادارات صمت، تعزیرات و مراکز درمانی در اسفند ماه را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.




  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 38284
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم