امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1396/02/07 - 13:15
  • 64
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZHHh

صبحانه سالم برای همه ، بادبادکهای نشانگر رنگی تغذیه ای

در پنجمین روز از هفته سلامت مراسم « صبحانه سالم برای همه ، بادبادکهای نشانگر رنگی تغذیه ای » در یکی مدارس مقطع ابتدایی شهرستان کاشان برگزار شد.


در این مراسم که با حضور مدیر و معاونین محترم آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید دکتر حمیدرضا بنفشه ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت هفته سلامت(یکم تا هفتم اردیبهشت) با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت «زندگی سالم ، با نشاط و امید»، بر اهمیت فرهنگ سازی و آموزش  دانش آموزان تاکید و اظهار داشت: امیدوارم  که شما دانش اموزان پیام آوران خانواده هایتان باشید.



 معاون غذا و دارو همچنین از همکاری اداره آموزش و پرورش تشکر و بر الگو برداری سایر مدارس نیز  در برگزاری چنین مراسم هدفمند و پر محتوا اظهار امیدواری نمودند .



در این مراسم دانش آموزان با اطلاعاتی که باید روی کالاهای سلامت محور از جمله مواد غذایی درج گردد و همچنین چراغ راهنمای تغذیه ای آشنا شدند.



کارشناس ارشد صنایع غذایی در مراسم  اظهار داشت: نشانگرهای راهنمای تغذیه ای شامل  شاخص های مربوط به انرژی، قند، چربی، نمک، اسیدهای چرب ترانس (شاخصهای مهم سلامتی) است و به معنای توصیه به مصرف زیاد و یا برعکس ممنوعیت نبوده و فقط به منظور اصلاح الگوی مصرف طراحی شده اند و محصولات خوراکی عرضه شده باید مطابق ضوابط و قوانین سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید و دارای پروانه ساخت معتبر باشند.



مهندس سیدی افزود : در این نشانگر رنگ ها، نمادی از میزان چربی، اسیدهای چرب اشباع، قند و نمک  می باشد که بر مبنای معیارهای دولتی: قرمز (بالا) نارنجی (متوسط) و سبز (پائین) را مشخص می کند.



در پایان، مراسم بادکنک های رنگی با درج نشانگر رنگی تغذیه ای همراه با مانور ورزشی در حیاط مدرسه  برگزار شد.    









 








  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37946
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم