امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1391/04/18 - 09:48
  • 31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZaPh

رئیس سازمان غذاو دارو در اجلاس دانشگاهها تاکید کرد؛ ضرورت فعال شدن ستادهای دارو و تجهیزات پزشکی در استانها

معاون وزیرورئیس سازمان غذا و دارو در هفتاد و یکمین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور بر ضرورت فعال شدن ستادهای دارو و تجهیزات پزشکی در استانها تاکید کرد.



دکتر احمد شیبانی با اشاره به شرایط حساس تحریم ها در کشور گفت: پیش بینی های لازم برای تامین و تدارک دارو از سوی سازمان غذا و دارو صورت گرفته است ولی آنچه که نیاز به همکاری و کمک شما روسای دانشگاههای علوم پزشکی دارد ، بحث عرضه و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی است. 



وی با بیان این مطلب که اگر در استانها مراقبت لازم از تدارک دارو و تجهیزات صورت نگیرد، یکسری مصارف کاذب و غیر مجاز پیش می آید که در این رابطه ضرورت دارد ستادهای توزیع دارو و لوازم پزشکی فعال شوند و اگر این ستادها با حضور شما روسای دانشگاهها تشکیل شود نتیجه کارساز است چرا که دارو و تجهیزات به سختی تهیه می شود. 



دکتر شیبانی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده اظهار داشت: در حوزه دارو از این برنامه حمایت کامل می کنیم و تاکید داریم این برنامه به خوبی پیش برود. 



گفتنی است : هفتاد و یکمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با محور برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع  روز پنجشنبه همزمان با جشن نیمه شعبان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.



منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی وب دا



 



 



  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37174
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم