امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1391/01/27 - 09:39
  • 39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZMDh

دومین جشنواره مصرف منطقی دارو در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد

به مناسبت هفته سلامت، دومین جشنواره مصرف منطقی دارو به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان و با همکاری خانه فرهنگ سلامت کاشان با حضور جمعی از دانش آموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی کاشان و آران وبیدگل روز پنج شنبه مورخ 24/1/91 برگزار شد




به مناسبت هفته سلامت، دومین جشنواره مصرف منطقی دارو به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان و با همکاری خانه فرهنگ سلامت کاشان با حضور جمعی از دانش آموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی کاشان و آران وبیدگل روز پنج شنبه مورخ 24/1/91 برگزار شد.



به گزارش خبرنگار وب دا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این جشنواره گفت: دارو یکی از ارکان مهم در مقوله سلامت می باشد.



دکتر احمد خورشیدی با اشاره به اینکه دارو از یک طرف سم و از سویی دیگر شفابخش است، افزود: تجویز منطقی دارو توسط پزشکان، تحویل منطقی دارو توسط داروسازان و کارشناسان داروخانه ها و مصرف منطقی آن توسط بیماران باید مورد توجه قرار گیرد.



مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه، ضمن تشکر از همکاری خوب اداره آموزش و پرورش شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل در طی یک سال گذشته با این  معاونت گفت: با توجه به اینکه ایران در بین کشورهای دنیا از لحاظ مصرف دارو در رتبه بیستم  قرار دارد، آموزش دانش آموزان در زمینه مصرف منطقی دارو می تواند تا حد زیادی در مصرف صحیح دارو در کشور تاثیر بگذارد.



دکتر محمد حسین خیاط کاشانی، با اشاره به اینکه ایران در بین کشورهای آسیایی ، از لحاظ سرانه مصرف دارو بعد از کشور چین، مقام دوم را دارد، گفت: یک ایرانی در طول سال، 340 عدد دارو مصرف می کند که با استانداردهای خوب بهداشتی 4 برابر فاصله دارد.



وی یادآور شد: نتایج حاصل از پیش آزمون و پس آزمون کلاسهای آموزشی این جشنواره که در 20 مدرسه و برای 800 دانش آموز پایه چهارم مقطع ابتدایی برگزار شد، نشان می دهد که در این زمینه موفق بوده ایم.



وی ادامه داد: با اجرای این طرح در سال تحصیلی 89-90، تعداد 4200 دانش آموز و در سال تحصیلی 91-90 ،5600 دانش آموز پایه چهارم ابتدایی آموزش دیده اند.



گفتنی است کلاسهای آموزشی طرح مصرف منطقی دارو هر ساله از آذرماه لغایت اسفندماه برای دانش آموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی اجراء و اختتامیه طرح، در هفته سلامت سال آتی به صورت جشنواره برگزار می شود.



لازم به ذکر است تقدیر از 10 مدیر فعال مدارس در این طرح، اجرای نمایشهای عروسکی آموزشی در خصوص مصرف منطقی دارو، برگزاری مسابقه و اهداء پکیج آموزشی دکتر منطقی به دانش آموزان از دیگر برنامه های این جشنواره بود.
















 




  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37095
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم