امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/02/31 - 12:08
  • 51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZTYh

در همایش کشوری غذا و دارو :

کمیته تجویز و مصرف منطقی داروها دانشگاه علوم پزشکی کاشان موفق به کسب رتبه اول شد




در همایش کشوری معاونین غذا و دارو، کمیته تجویز و مصرف منطقی داروها دانشگاه علوم پزشکی کاشان موفق به کسب رتبه اول شد.



 



 



به گزارش وب دا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: این همایش دو روزه با محوریت معرفی برنامه های سال جاری سازمان غذا و دارو و طرح موضوعات غذا، دارو و آزمایشگاه کنترل کیفی در 23 و 24 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.



دکتر حمیدرضا بنفشه گفت: برگزاری کارگروه های تخصصی در خصوص وظایف سازمان غذا و دارو و جلسات بحث و تبادل نظر با محوریت مصوبات ابلاغی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از دیگر برنامه های این مراسم بود.



دکتر بنفشه، با بیان اینکه رتبه بندی معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی از طریق سامانه ارزیابی عملکرد معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام می شود، تصریح کرد: ارزیابی و رتبه بندی معاونت های غذا و دارو از طریق این سامانه از دیگر برنامه های همایش بود که نتایج خود ارزیابی معاونت های غذا و دارو در سه سطح اعلام شد.



وی ادامه داد: در این همایش نتایج خود ارزیابی های معاونت های غذا و دارو در سه سطح (1،2،3) که در سال 93 حائز رتبه های نخست گردیده اند با اهدای لوح تقدیر توسط رییس سازمان مورد تشویق قرار گرفتند.



معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شاخص های خود ارزیابی شامل حوزه های دارو و مواد مخدر، غذا، آرایشی بهداشتی، آزمایشگاه کنترل غذا و دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی را برشمرد و یادآور شد: این دانشگاه در زمینه تجویز و مصرف منطقی داروها موفق به کسب رتبه اول گردید.



وی، در ادامه با اشار به آغاز فعالیت کمیته تجویز و مصرف منطقی داروها از سال 1375 افزود: این کمیته در سال های اخیر با برگزاری دوره های آموزشی جهت عموم مردم و حرف پزشکی، برگزاری بازآموزی، طرح های دانش آموزی فرهنگ سازی مصرف منطقی داروها، نظارت بر عملکرد پزشکان و برگزاری جلسات کمیته تجویز و مصرف منطقی داروها توانسته شاخص های تجویز را به نحوه مطلوب کاهش دهد.




  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37728
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم