امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1391/03/02 - 10:44
  • 30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zsjh

توصیه های تغذیه ای روزهای امتحان برای دانش آموزان

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت گفت: دانش آموزان در فصل امتحانات تخم مرغ، کنجد، عسل و غذاهای حاوی آهن مصرف کنند.



کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت گفت: دانش آموزان در فصل امتحانات تخم مرغ، کنجد، عسل و غذاهای حاوی آهن مصرف کنند.



دکتر پریسا ترابی در گفتگو با خبرنگار وب­دا افزود: دانش آموزان در ایام امتحانات سعی کنند سه وعده غذایی کامل بخورند و میان وعده های غذایی را هم فراموش نکنند. میان وعده صبح ساعت 10 صبح و میان وعده عصر و میان وعده شب هم قبل از خواب.



وی افزود: مصرف یک لیوان شیر قبل از خواب هم برای خواب آرام در شب ها خوب است و دانش آموزان در این فصل از تحصیل، غذای سنگین نخورند تا صبح با اشتها و سرحال بیدار شده و صبحانه کامل بخورند، چون صبحانه کامل به کارآیی ذهنی آنان در امتحانات خیلی کمک می کند.



دکتر ترابی اظهار داشت: وجود برخی مواد مغذی در صبحانه کمک می کند به انرژی داشتن موقع امتحان، مثل تخم مرغ که از گرسنگی در زمان امتحان پیشگیری می کند.



وی اضافه کرد: عسل و کنجد هم به فعال شدن ذهن دانش آموزان کمک می کند تا از آموخته هایشان در امتحان بیشتر بهره ببرند.



وی گفت: دانش آموزان همچنین در شب های قبل از امتحان از خوردن غذای چرب و سنگین اجتناب کنند.



وی در خصوص مشکل عدم تمرکز در امتحان نیز گفت: این دانش آموزان باید از لحاظ کم خونی بررسی شوند، دختر خانم ها به خصوص باید در منابع غذایی خود غذای آهن دار مصرف کنند، مثل غلات، حبوبات و انواع گوشت و در صورت کم خونی زیاد ضمن مراجعه به پزشک قرص آهن مصرف کنند.



منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت



  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37134
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم