امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1395/09/02 - 13:00
  • 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z5Hh

برگزاری دوره آموزشی " دارو درمانی در سالمندان "

سومین کارگاه از سلسله دروه های آموزشی اجتماعی با موضوع " دارو درمانی در سالمندان " در فرهنگ سرای فیض کاشانی برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو کارگاه یک روزه با عنوان "مصرف دارو درمانی در سالمندان و پیشگیری از دیابت" جهت داوطلبین سلامت در محل فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.



مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این کارگاه بر لزوم احترام و کرامت سالمندان تاکید کرد و به بیان و بررسی مشکلات عمده دوره سالمندی پرداخت.



دکتر محمد حسین خیاط کاشانی سن شروع سالمندی را 60 سالگی ذکر کرد و گفت: برای کاهش مصرف دارو و همچنین کاهش عوارض ناشی از مصرف دارو به افراد سالمند توصیه می شود به منظور اطمینان خاطر و پیشگیری از بروز بسیاری از بیماریها با نظر پزشک معالج به صورت دوره ای چک آپ کامل بدن را انجام دهند.



دکتر محمد حسین خیاط کاشانی افزود: عوارض ناخواسته و نامطلوب دارویی (مانند عوارض عصبی، گوارشی، تغییرات فشارخون، سنکوب و زمین خوردگی و تاری دید(، تجویز چند دارو در یک زمان و مشکلات اقتصادی از جمله مشکلات مربوط به تجویز مصرف دارو در افراد سالمند می باشد.



وی تصریح کرد: مشکلات روحی به ویژه دیداری و شنیداری، کاهش نیرو به علت تغییرات فیزیولوژیک بدن، بی خوابی، مشکلات حرکتی (معمولاً درد مفاصل موجب عدم تحرک و خانه نشینی سالخوردگان می شود)، فراموشی (به علت تغییرات فیزیولوژیک مغز به خصوص در حافظه کوتاه مدت)، دگرگونی حس بویایی و به دنبال آن سوء تغذیه و احساس تنهایی و انزوای اجتماعی از مشکلات عمده دوره سالمندی می باشد.



دکتر خیاط کاشانی علاوه بر ارائه توصیه های لازم در برخورد و پیشگیری از بیماری های دوران سالمندی مانند مشکلات قلبی و عروقی و دیابت بر انجام ورزش و تحرک بدنی، برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان، کاهش وزن در صورت چاقی، عدم استفاده از  دخانیات تاکید نمودند.







  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37910
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم