امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/01/18 - 11:19
  • 43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZzYh

اولویت امسال سازمان، حوزه غذاست/ تدارک ویژه ای برای ایمنی و سلامت غذا دیده ایم

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروبا توجه به نامگذاری سال جاری از سوی سازمان بهداشت جهانی به نام "ایمنی و سلامت غذا"، مهمترین اولویت سازمان را این سال حوزه غذا دانست.







وی همچنین تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام ایمنی و سلامت غذا و همچنین معرفی موضوع غذا به عنوان یکی از محوری ترین برنامه هایوزارت بهداشت توسط دکتر هاشمی سازمان غذا و دارو برنامه های ویژه ای در این خصوص تدارک دیده است



دکتر دیناروند با بیان اینکه اقدامات ابتدایی فعالیتهای ما از سال گذشته شروع شده است و در سال جاری آنها را ادامه خواهیم داد گفت: انتظار ما این نیست که نتایج اقدامات ما خیلی زود مشخص شود بلکه ثمره این فعالیتها در بلند مدت سلامت مردم را تضمین می کند.



معاون وزیر بهداشت با نام بردن از "سیاست های ترویج سلامت محوری" گفت: میانگین اضافه وزن 50 درصدی مردم کشور بر کسی پوشیده نیست لذا در صدد هستیم اسیدهای ترانس، اشباع، قند و نمک را در فراورده های غذایی کاهش دهیم و کالری دریافتی مردم را بطور قابل ملاحظه ای کنترل نماییم.



وی همچنین دیگر برنامه های ترویج سلامت محوری را کمک به مردم در جهت انتخاب غذاهای سالم برشمرد و اظهار داشت: با تعبیه چراغ راهنمای تغذیه ای و درج آن بر روی محصولات، این مهم عملیاتی خواهد شد کما اینکه اولین بسته های غذایی دارای چراغ راهنمای تغذیه ای از اوایل سال جاری وارد بازار خواهند شد.



رئیس سازمان غذا و دارو همچنین عنوان نمود: مصادف با هفته سلامت در ابتدای اردیبهشت ماه که یک روز آن مختص غذا  می باشد به محصولاتی که ایمنی و سلامت را  بر اساس معیارهای سازمان غذا و دارو  رعایت نموده اند نشان ایمنی و سلامت اهداء خواهد گردید.



دکتر دیناروند فعالیت اساسی دیگر سازمان غذا و دارو را بحث کنترل آلاینده های غذایی معرفی کرد و گفت: با راه اندازی سامانه جامع آزمایشگاهی و ارتقای شبکه آزمایشگاهی این موضوع نیز پیش خواهد رفت.



وی در پایان سخنان خود به کنترل باقیمانده سموم و آلاینده ها نیز اشاره کرد و تاکید کرد پیرو قولی که داده بودیم طی گزارشی عملکرد سالانه فراورده های غذایی ارائه خواهد شد و بدین صورت غذاهای دارای ایراد مشخص خواهند گردید.



منبع خبر : پایگاه خبری ایفدونا



 



  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37711
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم