امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/06/15 - 08:15
  • 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZxEh

آمار برخی رسانه ها در مورد قاچاق حوزه سلامت اشتباه انتشار یافته است

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بنابر گفته رئیس سازمان غذا و دارو در دوازدهمین نشست مدیران نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور کل بازار حوزه سلامت در ایران 10 میلیارد دلار است که بیش از نیمی از آن در داخل تولید می شود و نیم دیگروارداتی است و هیچ آماری از قاچاق در این همایش اعلام نشده است.




به گزارش خبرنگار ایفدونا، دکتر رسول دیناروند در دوازدهمین نشست مدیران نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در کرمانشاه اظهار کرد: 55 درصد از اقلام حوزه دارو و غذا در داخل کشور تولید می شود و بقیه یا از واردات است یا قاچاق که لزوم هوشیاری ما را در برابر قاچاقچیان نشان می دهد.



وی اظهار کرد: بخش عمده قاچاق در حوزه غذا، دارو و مواد آرایشی و بهداشتی از بازارچه های مرزی وارد کشور می شود و بخشی دیگر هم با اعمال تقلب در گمرک یا از راه دریا وارد کشور می شود که در هر صورت لازم است نسبت به این مجراها مراقب باشیم.دیناروند گفت: شبکه توزیع اقلام قاچاق درست مانند شبکه رسمی و موثر کشور عمل می کند.



دکتر دیناروند در این همایش گفت:  کل بازار حوزه سلامت در ایران 10 میلیارد دلار است که بیش از نیمی از آن در داخل تولید می شود و نیم دیگروارداتی است.



وی در پایان گفت: متاسفانه قاچاق در این حوزه زیاد است و باید با آن برخورد شود.



لازم به ذکر است دکتر دیناروند هیچ آماری از آمار قاچاق در این همایش اعلام نکرده است.




  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37766
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم