امروز : 26 مرداد 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/09/01 - 12:43
  • 46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZyXh

نظارت جدی برمواد غذایی و دارویی/چند واحد تولیدی متخلف پلمپ شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نظارت بر واحدهای تولیدی غذایی و فرآورده های آشامیدنی به صورت جدی انجام می شود و با واحدهای متخلف نیز برخورد جدی می شود.



دکتر احمد خورشیدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار " ایفدونا"  اظهار داشت: در تجویز و مصرف منطقی دارو که یکی از ابعاد مهم طرح تحول نظام سلامت در بخش دارو می باشد فرهنگ سازی های بسیاری و در چند قسمت از جمله  آنالیز نسخ پزشکان صورت گرفته و به نتایج بسیار خوبی نیز رسیده ایم.



وی گفت: کارگاه هایی را در زمینه تجویز و مصرف منطقی دارو برای پزشکان انجام شده است و رکن دیگر آن این است که فرهنگ سازی در زمینه مصرف منطقی دارو انجام شده که باید مردم از عوارض مصرف خودسرانه دارو آگاه شوند.



دکتر خورشیدی خاطر نشان کرد: جشنواره مصرف منطقی دارو را از مدارس شروع کرده ایم و اطلاعات  و نتایج آن را به سازمان غذا و دارو نیز اعلام کرده ایم و کارگاه های آموزشی و جزوات را نیز بین دانش اموزان در مدارس توزیع کرده ایم که نتیجه آن نیز در بین دانش آموزان و مدارس موثر بوده است.



معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه در مورد نظارت بر مواد غذایی  گفت: در شهرستان کاشان 70 واحد اعم از 15 واحد آرایشی  و بقیه واحد ها غذایی و آشامیدنی می باشد که نظارت ها نیز به صورت جدی می باشد و از این تعداد 3 واحد از جمله تولید آبلیمو، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی که صورت زیر زمینی و غیر مجاز  تولید می شد به دلایل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و دیگر مسائل با همکاری نیروی انتظامی پلمپ شد.



دکتر خورشیدی درپایان ضمن هشدار به واحد های تولیدی گفت: اگر واحدی ضوابط و قوانین بهداشتی را رعایت نکند اخطارهای لازم به آن واحد تولیدی داده می شود و برخورد جدی صورت می گیرد.



منبع خبر : پایگاه خبری سازمان غذا و دارو



  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37653
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم