امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1392/06/05 - 10:03
  • 61
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZkTh

پیام معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به مناسبت روز داروسازی

دکتر عباس حاجی‌آخوندی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز داروسازی (5 شهریورماه) پیامی صادر کرد.



دکتر عباس حاجی‌آخوندی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز داروسازی (5 شهریورماه) پیامی صادر کرد.



به گزارش وب‌دا؛ متن این پیام به شرح زیر است:



به نام خداوند شافع و لطیف



 



پنجم شهریور، زادروز حکیم فرزانه، سلف صالح و افتخار بین‌المللی تاریخ طب محمدزکریای رازی که روز داروسازی کشور و روز داروساز نام گرفته است فرصت مناسبی برای یادآوری و تجلیل از نقش مهم و تعیین کننده داروسازان در منظومه سلامت کشور است. زادروز رازی بزرگ یادآور مجد، عظمت و مرجعیت علمی ایرانیان و نشانگر توان ایرانیان برای پیشگامی در صحنه‌های علمی، فناوری جهان است.



تلاش داروسازان یقیناً در عرصه‌های مختلف تأمین و تدارک دارویی، توسعه صنعت و گسترش آموزش و پژوهش در حوزه علوم دارویی محدود نمی‌شود و چه بسا دست توانمند داروسازان کشور به مدد تاییدات باریتعالی در داروخانه‌ها یا دیگر بیماران نیازمندی باشد که امروز به نیت شفای الهی چشم امید به همت بلند این یاوران عرصه خدمت دوخته‌اند.



کارهای بسیار بزرگی تاکنون در دیباچه کارنامه ارائه خدمات دارویی داروسازان کشور درج گردیده است و به همت بلند این قشر زحمتکش گام‌های بلندتری متصور است که می‌بایستی طی شود تا در سایه استواری آنها نام رشید ایران عزیز بر تابناک قلل تاریخ علم و تمدن بدرخشد.



امروزه به لطف بیکران حق و دعای مردم عزیزمان نام ایران در پهنه گیتی در بین چند کشور انگشت شمار دارای توانمندی تولید مولکول‌های دارای نیاز به فناوری بالا داروهای نوین مولوکولار و بیولوژیک جلوه‌گر است. این در کنار ده‌ها افتخار انکارناپذیر دیگر اثبات توانمندی شما فرهیختگان و تجلی توفیقات الهی است که امروز جایگاه داروسازی کشور را در بین سایر کشورهای همجوار ممتاز می‌نماید.



اهتمام روز افزون به ارائه داروهای با کیفیت بالاتر، نوآوری در نظام و صنایع دارویی، اقتصاد و مدیریت معتبر و پویا، دسترسی برتر و بیشتر و قابلیت ارائه بهتر خدمات دارویی به بیماران نیازمند و در کنار آنها سرعت بخشیدن به دستیابی به اهداف مقدس سلامت و کسب مرجعیت علمی از مهم‌ترین اولویت‌ها است که می‌بایست در نیل به دستیابی به آنها درنگ نکنیم و جهادگرانه به پیش رویم.



امید است موفقیت‌های روزافزون شما داروسازان کشور به مدد دعای خیر بیماران دوچندان باشد و صمیمانه توفیق جامعه ارجمند داروسازی را از خداوند متعال آرزو می‌نمایم.



منبع خبر : پایگاه اطلاعات رسانی وزارت بهداشت



 



  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37412
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم