امروز : 26 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1398/08/11 - 10:16
  • 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z5Nh

هیچ نوع شیر و ماست کارخانه ای روغن پالم ندارد

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: هیچ نوع شیر و ماست کارخانه ای در کشور روغن پالم ندارد و فقط در پروانه ساخت برخی اقلام لبنی با مجوز وزارت بهداشت اجازه استفاده از این روغن داده می شود.




به گزارش ایفدانا و به نقل از ایرنا، محمد حسین عزیزی درباره اینکه آیا در اقلام لبنی مانند شیر و ماست تخلف استفاده از روغن پالم وجود دارد یا نه توضیح داد: این نوع تخلف در هیچ یک از کارخانه های تولید لبنیات وجود ندارد. تولید تمام مواد غذایی کارخانه ای بر اساس پروانه ساخت آنها انجام می شود و اگر در پروانه ساخت محصولی اجازه استفاده از روغن پالم داده نشده باشد، قطعا این مساله در تولید نهایی محصول رعایت می شود.



وی گفت: هم اکنون از بین تمام محصولات لبنی فقط در پروانه ساخت تعداد معدودی از این محصولات مثل خامه قنادی، پنیر پیتزا و روکش بستنی و شکلات اجازه استفاده از روغن پالم داده شده است و جز این موارد که قانونی است در هیچ محصول لبنی کارخانه ای از روغن پالم استفاده نمی شود. البته در مورد محصولات سنتی و غیر کارخانه ای چون سازمان غذا و دارو نظارت ندارد، نمی توانیم اظهارنظر کنیم.



​مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: در گذشته ممکن است تعداد بیشتری از محصولات لبنی مجوز استفاده از روغن پالم را داشتند و به صورت قانونی از این روغن استفاده می کردند و با توجه به نظارت دقیق مسئولان فنی کارخانه های غذایی، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بر کارخانه های مواد غذایی امکان تخلف در این کارخانه ها بسیار کم است.




  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 38195
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم