امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/01/30 - 14:02
  • 35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZhVh

هشدار درخصوص داروهای ماهواره ای !!



ضمن افزایش تماس های تلفنی با مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص مصرف داروهای تبلیغ شده در شبکه های ماهواره ای، بدینوسیله به اطلاع می رساند از آنجا که مواردی از بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از مصرف برخی از داروهای کاهش وزن از جمله فرآورده HERBAL SLIMMING گزارش شده است، توجه هموطنان و خانواده های گرامی را به این نکته جلب می نماید:



1.تهیه دارو تنها باید از طریق سیستم دارویی کشور اعم از داروخانه ها و بیمارستانها صورت گیرد و حتی پزشک معالج هم مجاز به فروش دارو یا فرآورده های دارویی در مطب نمی باشد.



2.از آنجا که نظارت وزارت بهداشت بر داروهای ارائه شده از طریق داروخانه ها و بیمارستانها به واسطه کنترل دائمی شرکت های تولید کننده، وارد کننده و شرکت های پخش دارو صورت می گیرد، شهروندان بدون نگرانی مجاز می باشند داروی مورد نیاز خود را از طرق ذکر شده تهیه و مصرف نمایند.



3.از آنجا که فروش و تبلیغ داروهای تبلیغ شده از طریق ماهواره صرفاً جنبه سودجویی دارد، اغلب با ادعای دارا بودن مجوز وزارت بهداشت، مصرف کنندگان را ترغیب به تهیه و مصرف، فرآورده های خود می نمایند.



4.لازم به یادآوری است که کلیه نقل و انتقالات و روش فروش این فرآورده ها از طریق تماس تلفنی و ارسال با پیک صورت می گیرد و این خود گواه بدون پشتوانه بودن و عدم صحت اطلاعات ارائه شده می باشد.



5.بار دیگر تاکید می شود وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن اطلاع رسانی و ارائه هشدار به هموطنان گرامی، مسئولیتی را در قبال عوارض ناشی از تهیه و مصرف خودسرانه این فرآورده ها برعهده نخواهد گرفت و از خانواده های محترم درخواست می شود خود را به عنوان یک طعمه در دام این گونه تبلیغات که متاسفانه با سلامت جان آنها مرتبط است، گرفتار ننمایند.



 



ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم



سازمان غذا و دارو



وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی



 



  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37523
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم