امروز : 26 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/11/29 - 13:14
  • 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z96h

هشتمین کارگاه آموزشی یک روزه جهت کارورزان پزشکی در سال جاری برگزار شد



به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو کارگاه آموزشی با هدف آشنایی با تشکیلات و وظایف حوزه معاونت غذا و دارو و واحدهای تابعه آن با حضور آقای دکتر خیاط کاشانی جهت کارورزان سال آخر رشته پزشکی دانشگاه در روز شنبه 27/11/99 برگزارشد.



گفتنی است در این  دانشجویان علاوه بر آشنایی با تشکیلات و وظایف حوزه معاونت غذا و دارو و واحدهای تابعه آن با شرح وظایف مراکز "کمیته تجویز و مصرف منطقی داروها RUD" و "ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروها ADR" و "مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم DPIC" آشنا می شوند.



آقای دکتر محمد حسین خیاط کاشانی در این کارگاه با ارائه آمار شاخص های تجویز پزشکان منطقه و مقایسه آن با سطح استان و کشور، کارورزان را با  اهمیت و جایگاه کمیته تجویز و مصرف منطقی داروها در ارتقاء سلامت جامعه آشنا نمودند.



در ادامه ضمن معرفی مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروها ADR و ارائه دستورالعمل، آئین نامه بر لزوم گزارش بروز عوارض ناخواسته داروها تاکید و بصورت کامل با روش های ثبت و ارسال گزارشات از طریق فرم زرد و آنلاین را ارائه نمودند.



گفتنی است پزشکان در این کارگاه با شرح وظایف مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم  و شماره تماس 190 وزارت بهداشت آشنا شدند.





همچنین در پایان این جلسه ضمن معرفی سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالا (TTAC) و نیز برچسب اصالت، توضیحاتی را در خصوص امکان بهره گیری و کنترل اقلام دارویی و بهداشتی وارداتی نیز ارائه شد.





  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 38313
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم