امروز : 26 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/01/11 - 09:16
  • 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZJNh

ماسک های پارچه ای بعد از شستشو برای پیشگیری از کرونا ویروس مناسب نیست




کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ماسک های پارچه ای بعد از شستشو برای پیشگیری از کرونا ویروس مناسب نیست.



به گزارش وبدا، مهندس آقابابایی افزود: عمر مفید ماسک های پارچه ای مورد تایید معاونت غذا و دارو طبق دستورالعمل‌جدید‌ وزارت بهداشت حدود چهار ساعت می باشد .



وی اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای در کارگاه‌های شخصی خود اقدام به تولید ماسک‌های پارچه‌ای قابل شست‌وشو کرده و به وفور در سطح شهرستان و مراکز مختلف عرضه می کنند.



وی تصریح کرد: این نوع ماسک ها به صورت کاملا غیر اصولی و از پارچه های نامناسب تهیه می شود که نه تنها تاثیری در مقابله با ویروس کرونا ندارد بلکه خود نیز منجر به حساسیت های تنفسی می شود.



کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: همچنین ماسک های با پارچه ی غواصی که این روزها زیاد استفاده می شود، مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و مانع عبور ذرات نمی شود.



ماسک استاندارد و مناسب برای افراد بیمار و مشکوک، ماسک بدون سوپاپ استاندارد و جراحی با تائید معاونت غذا و دارو است.



وی، با اشاره به اینکه ماسک هایی مورد تایید این معاونت است که دارای برچسب و کد مخصوص باشند، ادامه داد: استریل کردن ماسک های پارچه ای با اسپری الکل مورد تایید نمی باشد.



وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیمار کرونا از ظرفیت های تولیدی شهرستان استفاده شده و ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار کلیه اصناف، ادارات و سازمان ها قرار گرفته و مقرر شده پارچه‌هایی برای تولید ماسک به تایید وزارت بهداشت برسد و سپس با الگوی دوخت به خیاطان داده شود.




  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 38232
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم