امروز : 26 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/06/04 - 10:28
  • 67
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zt5h

فریب پیش فروش واکسن کووید 19 را نخورید




معاون غذا و دارو دانشگاه گفت:  فریب پیش فروش واکسن کووید 19 را نخوریدو این مسئله تنها در فضای مجازی مطرح شدهو افرادی که این اخبار را نشر می دهند، تنها قصد فریب مردم را دارند.



دکتر محسن تقی زاده اظهار داشت: تأثیر داروی رمدسیویر در درمان کرونا نیز از مواردی است که امید می رود در بهبود بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 اثر بخش باشد.



وی گفت: هرچندممکن است این دارو نیز مانند سایر داروهایی که قبلاً استفاده می شد (هیدروکسی کلروکین، تامیفلو و ...) دارایاثربخشی کم و یا عوارض جانبی زیادی باشد و مصرف آن منطقی نباشد.



وی، با اشاره به اینکه رمدسیویر تجویزی توسط متخصصان برای بیماران بستری بر اساس پروتکل درمانی تامین می شود، افزود: تجویز موارد خارج از بیمارستان آن در حال حاضر ممنوع است و مصرف این داروها به دلیل کاربرد خاص می تواند عوارض شدیدتری را برای بیماران ایجاد کند.



دکتر تقی زاده تصریح کرد: واکسن کرونای ایرانی در فاز حیوانی ماده اولیه واکسن در چند شرکت داخلی تولید شده و واکسن ایرانی کرونا همانطور که وزیر  بهداشت اعلامکردند، فاز حیوانی را با موفقیت سپری کرده است.



وی ادامه داد: طبعا اولویت هر کشور در صورت تولید واکسن، مردم همان کشور است. به همین دلیل ما نیز در تلاش هستیم تا بااستفاده از تکنولوژی و دانش موجود در کشور این واکسن را تولید نماییم اما درصورت تولید و فروش این واکسن دردیگر کشورها و عدم امکان تولید آن در داخل کشور، از واکسن های وارداتی نیز استفاده خواهد شد.



معاون غذا و دارو دانشگاه ادامه داد: جهت درمان بیماری کووید 19 از داروهای سنتی و گیاهی استفاده نکنید زیرا هنوز هیچ دارویی چه در طب سنتی و چه در داروهای شیمیایی وجود ندارد که مجوز و تاییدیه‌ای از سازمان غذا ودارو به عنوان مرجع رسمی صدور مجوزهای دارو در کشور، داشته باشد.




  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 38275
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم