امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/09/16 - 14:47
  • 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZFXh

طرح دانش آموزی "مصرف منطقی داروها" برای پنجمین مرتبه در سال های گذشته ...



کارگاه یک روزه در قالب ضمن خدمت (فرهنگ سازی مصرف منطقی دارو) در روز پنج شنبه سیزدهم آذر ماه در محل سالن اجتماعات کانون الزهرا آموزش و پرورش شهرستان کاشان و حضور  بیش از یکصد آموزگاران و مربیان بهداشت مدارس برگزار شد.





در این دوره آموزگاران پایه چهارم ابتدایی با اهمیت اجرای طرح فرهنگ سازی مصرف منطقی داروها با ارائه نمودار و نتایج حاصل شده از اجری طرح فرهنگ سازی مصرف منطقی دارو برای دانش آموزان در سال های گذشته  آشنا شدند.





مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این کارگاه آموزشی گفت: منطقه کاشان و  آران و بیدگل از نظر مصرف انواع دارو بویژه داروهای انتی بیوتیک و تزریقی وضعیت مطلوبی ندارند.





دکتر خیاط کاشانی افزود: با توجه به این موضوع زمینه سازی برای فرهنگ سازی و همچنین مصرف صحیح دارو انجام گرفته و با این برنامه ریزی و اجرای آن در مرکز مهم مانند آموزش و پرورش توانستیم مصرف  دارو را  با برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی در مدارس و ارائه بازخورد عملکرد پزشکان منطقه به  میزان میانگین کشوری نزدیک کنیم.



 



گفتنی است این طرح برای پنجمین مرتبه در سال های اخیر در مقطع چهارم ، با آموزش سه کتاب کار " آشنایی با دنیای شگفت انگیز میکروب ها " و پنج کتاب داستان در قالب و موضوعات مصرف منطقی دارو و سه روزنامه دیواری در با عنوان های محله دوا و درمون   برگزار می گردد .













  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37659
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم