امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/07/15 - 13:13
  • 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZREh

ساماندهی استفاده از داروها در باشگاه های بدن سازی

این نشست با هدف ایجاد تعامل و تعیین راهکاری عملیاتی برای حل مشکل استفاده از داروها و مکمل های غیر مجاز و تهیه از مراکز غیر معتبر در باشگاه های ورزشی در معاونت غذا و دارو برگزار شد.



جلسه ای با حضور معاون غذا و دارو، مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر، کارشناسان معاونت غذا و دارو، مدیر بازرسی دانشگاه ، ریاست و کارشناس اداره تربیت بدنی و نمایندگاه دفتر حقوقی دانشگاه، پلیس آگاهی و اداره صنعت،معدن و تجارت ، پلیس اطلاعات و نماینده دادستانی با هدف ایجاد تعامل و تعیین راهکاری عملیاتی برای حل مشکل استفاده از داروها و مکمل های  غیر مجاز و مصرف بی رویه آنها در باشگاه های ورزشی  برگزار گردید .



آقای دکتر بنفشه  ضمن اشاره به اهمیت و پیگیری موضوع عنوان نمودند یکی از  دلایل استفاده از  داروهای غیر مجاز ، پایین بودن قیمت آنها نسبت به نوع دارای مجوز آنها می باشد.



مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر پس از طرح موضوع  جلسه، گزارشی از بخشنامه ها و اقدامات انجام شده در سال های گذشته را ارائه نمودند.  



دکتر خیاط کاشانی با استناد به  گزارش واصله مبنی بر استفاده از داروهای هورمونی که منجر به بروز عوارض شدید داروی شده بود، خاطر نشان کردند که با ایجاد راهکار های مناسب سلامت جوانان باید تضمین شود .



ریاست اداره تربیت بدنی ضمن اشاره به پاره ای از مشکلات، از سایر ارگانهاو سازمان های مربوطه جهت نظارت بر عملکرد باشگاه های ورزشی درخواست همکاری نمودند.



 آقای اسدی (کارشناس اداره تربیت بدنی) گفت :با توجه به اینکه تعداد 50 باشگاه بدن سازی دارای مجوز در کاشان مشغول به فعالیت هستند، عنوان نمودند که این موضوع از جمله معضلات و مشکلات اداره تربیت بدنی نیز می باشد و عنوان کرد این موضوع تنها به رشته بدن سازی نیز محدود نمی شود .



در پایان مقرر گردید که بازرسی از باشگاه های ورزشی با هدف نظارت بر عملکرد آنها بصورت ادواری و مشترک با کارشناسان معاونت غذا و دارو، اداره اماکن، اداره تربیت بدنی، اداره تعزیرات و نماینده کالای قاچاق انجام گیرد. و همچنین دستورالعملی در مورد نحوه تهیه و مصرف مکمل های ورزشی تنظیم گردد.



همچنین مقرر گردید همچون سال های گذشته اقداماتی در جهت ارتقای سطح آگاهی در زمینه استفاده از مکمل های ورزشی از جمله برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی ، تهیه مطالب آموزشی برای مسئولین باشگاه های ورزشی انجام گیرد .



  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37783
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم