امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/10/21 - 15:16
  • 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZpFh

دبیر اجرایی چهارمین همایش کشوری آزمایشگاههای برتر:

همایش کشوری آزمایشگاههای برتر با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار می شود



دبیر اجرایی چهارمین همایش کشوری آزمایشگاههای برتر در گفتگو با ایفدنا اظهار داشت: آزمایشگاههای کنترل کیفیت حوزه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور نقش موثری در تایید فرآورده های سلامت محور بویژه فرآورده های غذایی، دارویی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مکمل، فرآورده طبیعی و فرآورده آرایشی و بهداشتی جهت عرضه در بازار مصرف یا صادرات این فرآورده های استراتژیک و ارتقای سلامت جامعه را بعهده دارند.



مهندس محمد هاشمی اضافه کرد: به همین دلیل و به منظور تقدیر و تشکر از جامعه پرتلاش و متخصص آزمایشگاههای کشور ، همایشی ملی، تحت عنوان چهارمین همایش کشوری آزمایشگاههای برتر در حوزه کنترل کیفی فرآورده های دارویی، غذایی، مکمل  و همچنین طبیعی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و فرآورده های بیولوژیک ، معرفی خواهند شد.

 مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو وی یا اشاره به اینکه همایش فوق در روز شنبه مورخ 26 دی ماه سال جاری در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این همایش با ارائه نحوه رتبه بندی آزمایشگاه های مذکور و شرایط کسب لوح کیفیت و لوح تقدیر برنامه های آینده ارتقای این آزمایشگاه ها و برنامه های آتی آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو در حوزه آزمایشگاه های همکار، مجاز و آکرودیته ارائه خواهد گردید.





 وی  همچنین خاطر نشان کرد: در این همایش از بیانات و فرمایشات، مقام عالی وزارت، ریاست محترم سازمان و برخی روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین ذی ربط جهت ارتقای فعالیت آزمایشگاهی کشور در حوزه غذا و دارو بهره مند خواهیم شد.





دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی آزمایشگاههای برتر برخی محور های همایش مذکور را  علاوه بر مطالب  فوق ، ارائه نقش کنترل کیفیت آزمایشگاهی در سلامت محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، نقش آزمایشگاه های کنترل کیفی در طرح تحول سلامت و جایگاه آزمایشگاه در زنجیره از مزرعه تا سفره محصولات غذایی برشمرد.





مهندس هاشمی همچنین تقدیر از پیشکسوتان حوزه آزمایشگاه و تقدیر از همکاران مرکز و استان ها در ارائه خدمات آزمایشگاهی را از دیگر برنامه های این همایش ملی عنوان نمود.



  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37815
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم