امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1396/02/07 - 13:09
  • 41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZGHh

خوب، بد، زشت در کالاهای سلامت محور

در چهارمین روز از هفته سلامت مراسم « خوب، بد، زشت در کالاهای سلامت محور » در یکی مدارس مقطع متوسطه شهرستان کاشان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، کارگاه آموزشی "انتخاب صحیح کالاهای سلامت محور" ویژه دانش آموزان مقطع دبیرستان دخترانه برگزار گردید.



مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی گفت: همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت کارشناسان معاونت غذا و دارو با حضور در مدارس مقاطع متوسطه  مفاهیم پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور را عنوان کردند.



دکتر نوری افزود: در این کارگاه ها برچسب اصالت و سلامت و تشخیص کالاهای اصلی از تقلبی و همچنین عوارض ناشی از مصرف محصولات قاچاق و غیرمجاز به دانش آموزان توضیح داده می شود.



کارشناس ارشد صنایع غذایی در این کارگاه آموزشی گفت: به دلیل استفاده شرکت های فاقد مجوز بهداشتی از مواد اولیه نامرغوب و حمل و نقل فرآورده های تولیدی در شرایط نامناسب، به استفاده از اقلام سلامت محور دارای برچسب تاکید می گردد.



مهندس نراقی در ادامه افزود، شهروندان صرفاً نباید به وجود این برچسب اکتفا نموده و حتما باید اصالت برچسب را از راههایی نظیر ارسال پیام کوتاه و سامانه تلفن گویا کنترل نمایند. 



در خاتمه مهندس نراقی دانش آموزان را با برچسب اصالت کالاهای سلامت محور آشنا کرد و راه هایی را که می توان از اصل بودن فرآورده خریداری شده اطمینان حاصل کرد را بیان کرد.






  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37945
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم