امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/04/17 - 11:06
  • 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z6Wh

حق فنی داروخانه ؟؟؟ / واکنش معاون وزیر



به گفته رئیس دیوان عدالت اداری، مصوبه حق فنی داروخانه ها ابطال شده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است آن را به داروخانه ها اعلام کند تا از مردم حق فنی نگیرند.





رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: دولت نباید حق فنی داروخانه ها را به روش های دیگر و با گنجاندن در مصوبه های دیگر تامین کند.



مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری نیز گفت: هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مصوبه هیات وزیران در تاریخ 30 اردیبهشت  امسال ، مبنی  بر دریافت حق فنی توسط داروخانه ها از ارایه دهندگان نسخ را ابطال کرد.



«علی اکبر بختیاری» افزود: هیات وزیران در تاریخ 30 اردیبهشت امسال مصوبه ای را در خصوص تعیین تعرفه خدمات حرفه ای داروسازها داشت که بر این اساس داروسازان می توانستند در قبال ارایه خدمات حرفه ای، مبالغی را از ارایه دهندگان نسخ دریافت کنند.



وی گفت: از آنجاییکه این مصوبه برخلاف مفاد دادنامه سابق دیوان عدالت اداری در سال 88 مبنی بر ابطال اخذ حق فنی از سوی داروخانه ها بود، بنابراین موضوع با دستور رییس دیوان عدالت اداری در دستور بررسی هیات عمومی دیوان قرار گرفت.



بختیاری افزود: در جلسه امروز هیات عمومی دیوان عدالت اداری موضوع بررسی شد و هیات عمومی دیوان مصوبه را خلاف قانون دانست و ابطال کرد.



مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری تصریح کرد، بر این اساس، داروخانه ها حق ندارند مبالغی را که در این مصوبه به عنوان حق فنی تعیین شده بود، از مراجعین دریافت کنند.



به گفته بختیاری، آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بعد از انتشار در روزنامه رسمی قابل اجراست.



اما این مصوبه با واکنش معاون وزیر بهداشت رو به رو شد.



معاون غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی می گوید : تعیین حق فنی داروخانه ها به موجب قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت مصوب 1367 برای این وزارت خانه مجاز است .



دیناروند ادامه داد :دیوان عدالت اداری نبایستی براساس تجربیا ت شخصی قضات رای بدهد ووزارت بهداشت حتما راهکار قانونی را پیدا می کند.



وی همچنین تاکید کرد :داروخانه مجاز به دریافت  حق  فنی هستند وفقط براساس این ابطال نامه ،افزایشی در کار نخواهد بود



منبع خبر : شبکه خبر



جهت مشاهده گزارش تصویری آقای دکتر دیناروند( رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر ) اینجا کلیلک کنید



  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37569
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم