امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/11/18 - 09:53
  • 51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z6Yh

حفظ سلامت مهم ترین دلیل مبارزه با قاچاق دارو



کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حفظ سلامت مهم ترین دلیل مبارزه با قاچاق دارو در کشور است.



 



 



دکتر زهره جلوداریان در گفتگو با وب دا تاکید کرد: مبارزه با قاچاق دارو، نه فقط به خاطر زیان های مالی که برای اجتماع دارد بلکه بیشتر به خاطر حفظ سلامت مردم در سرلوحه­ ی مبارزه با قاچاق کالا قرار دارد.



دکتر جلوداریان، با اشاره به اینکه قاچاق دارو نسبت به اغلب کالاها، قاچاق دو طرفه است، گفت: از یک طرف اقلام دارویی زیادی به کشورهای همسایه قاچاق می­ شود و از سوی دیگر محموله ­های داروهای قاچاق و تقلبی از مسیرهای غیر قانونی، توسط افراد و شبکه­ ها به کشور وارد می­گردند.



وی، مهم‌ترین دلیل قاچاق دارو به خارج از کشور وجود اختلاف بین قیمت دارو در بازار داخلی و بازارهای خارجی به‌ ویژه کشورهای همسایه عنوان کرد.



دکتر جلوداریان، داروهای بیماران خاص مانند انواع پیوند ها، داروهای شیمی درمانی و ... را از جمله داروهای پرطرفدار برای قاچاق به کشورهای همسایه نام برد و اذعان داشت: داروهای سقط آور، انواع داروهای مخدر و روان گردان، هورمون های جنسی، داروهای نیرو زا و مکمل ها ی ورزشی اندام از جمله داروهای قاچاق وارد شده به کشور است.



دکتر جلوداریان، تفکیک کالاها و داروهای اصلی از نوع تقلبی با ایجاد برچسب کد رهگیری و اصالت که امکان استفاده از نرم افزاری قابلیت نصب بر روی تلفن های همراه را دارد، نخستین راهکار وزارت بهداشت در مبارزه قاچاق دارو نام برد.



کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، برخورد شدید با متخلفان را راهکار دیگر وزارت بهداشت در این خصوص عنوان کرد و افزود: قانون جدید مبارزه با قاچاق و آیین نامه های این قانون بسیار محکم تر از قبل هستند و به مسئولین دارویی کشور ظرفیت برخورد شدید با قاچاقچیان را می دهد و امیدواریم دستگاه های دیگر هم در این راستا همکاری کنند.



منبع خبر : پایگاه خبری و ب د ا



  • گروه خبری : اخبار دارو
  • کد خبر : 37683
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم