امروز : 27 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1395/10/04 - 12:58
  • 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZeHh

حضور پر رنگ داروسازان بیمارستانی و معاونت غذا و دارو در اولین همایش داروسازی بیمارستانی



اولین همایش داروسازی بیمارستانی با همکاری انجمن داروسازان ایران و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت روز چهارشنبه مورخ 1/10/95  در محل پژوهشگاه نیرو در تهران برگزار شد.



از جمله اهداف این همایش، تقویت جایگاه داروسازان بیمارستانی و بررسی چالش های موجود در عرصه داروسازان بیمارستانی و ارتقای خدمات داروسازی می باشد



در این همایش دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با برپایی غرفه معرفی دستاورد ها (یکی از 12 غرفه نمایشگاه) و ارائه چندین مقاله، پوستر و کتاب تالیف شده توسط داروسازان بیمارستان های تابعه ، شرکت داشت.



شایان ذکر است در این همایش کتاب با عنوان" فرمولری مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی" تالیف سرکار خانم دکتر ثابت از داروسازان بیمارستان شهید بهشتی کاشان، بعنوان اثر برگزیده انتخاب شده  و مورد تقدیر قرار گرفت.



همچنین دکتر حمیدرضا بنفشه ، معاون غذا و دارو دانشگاه به عنوان سخنران مدعو با موضوع اصول تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها در بیماران بستری نیز در همایش شرکت نمودند.



در حاشیه این همایش دکتر بنفشه در گفتگو با روابط عمومی معاونت غذا و دارو گفت: اولین اصل در تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها، اطمینان از عامل ایجاد کننده بیماری است و در صورت نقش عوامل باکتریال، انتخاب آنتی بیوتیک موثری که محدودترین طیف اثر را داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است.



دکتر بنفشه افزود استفاده غیر منطقی از آنتی بیوتیک ها بویژه آنتی بیوتیک وسیع الطیف منجر به ایجاد مقاومت میکروبی و ایجاد عفونت های ثانویه خواهد شد.



وی خاطر نشان کرد: مونوتراپی یعنی استفاده از یک آنتی بیوتیک اصل دیگر درمان بیماری های عفونی است. رژیم درمانی فقط در موارد خاص، به منظور پیشگیری از مقاومت میکروبی و یا درمان عفونت های مختلط یا دست یابی به سینرژیسم دارویی مجاز است.

















 



 



  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37919
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم