امروز : 26 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1403/01/19 - 13:21
  • 124
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z6JR
در طرح سلامت نوروزی

برای سه واحد تولید موادغذایی در نوروز 1403 اخطار صادر شد

انجام بیش از یکصد بازرسی از مراکز تحت پوشش ...

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی بیش از یکصد بازرسی از مرکز تحت پوشش این معاونت خبر داد و افزود برای سه واحد تولید موادغذایی به علت عدم رعایت ضوابط بهداشتی اخطار صادر شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر محمدرضا رشیدی گفت: در این مدت، از 44 واحد تولیدی مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی بازدید شد که طی این بازدید ها نمونه برداری از محصولات تولیدی صورت گرفت.

وی افزود: 123 مورد نمونه به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی این معاونت جهت کنترل و بررسی از واحد های چون نیروی انتظامی، اداره نظارت بر مواد خوراکی،آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی و معاونت بهداشتی از سطح عرضه ارسال شد که مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت و از 5 واحد تولیدی بازرسی بعمل آمد.

دکتر رشیدی، در ادامه با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی از داروخانه های شبانه روزی و کشیک در ایام نوروز و تولیدات مواد غذایی از ابتدای طرح سلامت نوروزی تصریح کرد: این طرح با تشکیل سه تیم بازرسی: بازرسی از داروخانه های تحت پوشش، مراکز تولید مواد غذایی و همچنین تشکیل کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی اجرا شد.

وی اظهار داشت: در این مدت، 38 بازدید از داروخانه های سرپایی و بستری، صورت گرفت و نحوه ارائه خدمات دارویی به شهروندان و مسافران نوروزی مورد بررسی و به 4 داروخانه نامه تذکر داده شد.

معاون غذا و دارو در خصوص عملکرد واحد فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، به 5 مورد بازرسی و نظارت بر عملکرد عطاری ها در زمینه رعایت اصول، ضوابط و مقررات واحدهای عرضه گیاهان دارویی _بازدید و ارزیابی 21 باب داروخانه در زمینه فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل و شیرخشک_ ثبت و رسیدگی به 28 نسخه و پرونده الکترونیک شیرخشک های رژیمی برای بیماران متابولیک در سامانه حامی_  پاسخگویی به 60 مورد کمبود در زمینه شیرخشک ها، بررسی و نظارت بر خط سامانه تی تک جهت توزیع صحیح شیرخشک های رژیمی و رگولار،پیش بینی مصرف و پیشگیری از ایجاد کمبود شیرخشک های رگولار، رژیمی و متابولیک و هماهنگی با شرکت های پخش دارویی توزیع کننده جهت تامین نیاز شیرخشک های شهرستان در ایام تعطیل از فعالیت های این مرکز عنوان کرد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 128940
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید