امروز : 28 تیر 1403
معاونت غذا و دارو
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1392/11/14 - 10:42
  • 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZWUh

آیا می دانید ؟



آیا می دانید: ارسال، انتشار، ذخیره سازی و یا نگهداری فایل ها، عکس ها و فیلم های دارای محتوای مغایر با اصول قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران از مصادیق جرائم رایانه ای محسوب می شود؟

آیا می دانید: نصب و انتشار فیلترشکن ها و آموزش روش های عبور از سامانه های فیلترینگ، محتوای مجرمانه و نشانی های اینترنتی مسدود شده از مصادیق جرائم رایانه ای محسوب می شود؟





آیا می دانید: اطلاعات بر روی رایانه شما حتی بعد از حذف نیز قابل بازیابی خواهند بود.

آیا می دانید: بر روی بستر اینترنت میلیون ها نفر قادرند به اطلاعات رایانه شما دسترسی داشته باشند.

آیا می دانید: هکر ها به راحتی می توانند از ارتباط به ظاهر ساده اینترنتی به سیستم شما نفوذ کنند. بنابراین در صورتی که نیاز به اینترنت ندارید، حتما ارتباط اینترنت خود را قطع نمایید.

آیا می دانید: در تمام مدتی که رایانه از طریق نام کاربری شما به اینترنت متصل است، استفاده هر شخص دیگری از آن رایانه و همچنین محل های بازدید شده و امور انجام شده به نام شما ثبت می گردد.

آیا می دانید: به راحتی و از طریق Email های ارسالی می توانند به اطلاعات رایانه های شما دسترسی پیدا نمایند.

آیا می دانید: یک نرم افزار یا فایل می تواند یک جاسوس یا عامل مخرب باشد، پس بدون هماهنگی با مسئولین و کارشناس مربوطه هیچ نرم افزار یا فایلی را بر روی رایانه خود ذخیره ننمایید.

آیا می دانید: عدم استفاده از یک رمز عبور مناسب می تواند چه عواقبی برای شما ایجاد کند. کافی است نفوذگر با حدس زدن، به رمز عبور شما دسترسی پیدا کند.

آیا می دانید: قانون جرائم رایانه ای در تاریخ 11/11/1388 در 3 بخش و 56 ماده به تصویب رسیده است.



  • گروه خبری : اطلاعیه های معاونت غذا و دارو
  • کد خبر : 37503
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم