1. واکسن دیگر بیماری­ها در پیشگیری از کرونا تأثیری نداشته و هر بیماری احتیاج به واکسن مخصوص به خودش را دارد.اگر امروزه در بعضی از سایت ها ذکر می شود که واکسنی برای کرونا موثر است مستندات علمی هنوز ندارد .          2. سیر جزو خوراکی­هایی است که دارای برخی خواص ضدمیکروبی هستند و هیچ مطالعه­ای اثر ضدکرونایی سیر را تأیید نکرده است، هر چند که مصرف آن مانند بقیه سبزیجات درحد معمول توصیه می گردد .              3. ویروس کرونا حتی در هوای گرم و مرطوب نیز منتقل میشو؛ بنابراین حتی در این نوع از آب و هوا از شست و شوی مرتب دستان و عدم لمس صورت خود غافل نشوید.         4. آنتی­ بیوتیک­ ها برای عفونت­ های باکتریایی مناسب بوده و جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مؤثر نیستند. از مصرف خودسرانه آن­ها جداً خودداری کنید.         5. بدن بدون توجه به دمای محیط، دمای خود را در محدوده نرمال حفظ میکند؛ بنابراین قرار گرفتن در هوای گرم شما را از ویروس مصون نگه نمی­ دارد.        6.دوش گرفتن روزانه و شستشوی بدن با صابون توصیه می شود،ولی دوش گرفتن با آب بسیار داغ شما را از ویروس مصون نگه نمی­دارد و حتی می­تواند به شما آسیب برساند.         7. کرونا، یک بیماری تنفسی بوده و توسط قطرات بزاق موجود در سطوح و محیط پخش می­شود؛ تاکنون مدارکی مبنی بر انتقال این ویروس توسط نیش زدن حشرات گزارش نشده است .               8. افراد با سنین بالاتر و بیماری­های زمینه­ای در مقابل این ویروس حساس­تر هستند. بنابراین نیاز است که این افراد مراقبت­های بهداشتی را با دقت بیشتری انجام دهند.               9. هنوز هیچ دارویی جهت پیشگیری از این بیماری معرفی نشده است. بهترین راه پیشگیری شست و شوی مداوم دست­ها و خودداری از لمس صورت و رعایت فاصله بین افراد می باشد.                10.   اسکنرهای حرارتی موجود در فرودگاه­ها و جاده­ها تنها افرادی را که علائم بیماری در آن­ها ظهور کرده است شناسایی می­کنند. بین 2 تا 15 روز زمان احتیاج است تا افراد مبتلا دچار تب شوند. از جا به جایی بین شهرها خودداری کنید.

10:29:58 AM 1399 / 10 / 29
 
اخبار معاونت غذا و دارو

تغذیه صحیح برای پیشگیری از ویروس کووید 19

به گزارش وب دا، دکتر محسن تقی زاده اظهار داشت: اگرچه رعایت الگوی غذایی سالم در شرایط عادی لازمه برخورداری از سلامت است، ولی در بحران هایی مانند همه گیری ویروس کرونا، تبعیت از یک الگوی تغذیه ای سالم یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری های غیر واگیر  از جمله بیمارهای قلبی- عروقی، کبدی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی، بیماران سرطانی و مبتلایان به اضافه وزن و چاقی، بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند.

دکتر تقی زاده افزود: ضرورت ماندن در منزل در این دوران، منجر به عاداتی مثل عدم تحرک کافی و نپرداختن به ورزش، به هم خوردن خواب شبانه و بیدار ماندن طولانی مدت در طول شب، ریزه خواری و مصرف مکرر میان وعده های پرکالری می شود که این عوامل خطر می توانند موجی چاقی شده و زمینه ساز و یا تشدید کننده بیماری های غیر واگیر شوند و در نهایت ریسک ابتلاء فرد به کرونا را افزایش می دهند.

وی یادآور شد: در واقع بر هم خوردن کنترل فشار خون، چربی و قند خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا، چربی خون بالا، دیابت و یا افرادی که زمینه این بیماری ها را دارند نیز از تبعات بی تحرکی و تغذیه نامناسب می باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه ادامه داد: لازم است در شرایط فعلی بحران کرونا، به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کووید 19 توجه ویژه ای به نحوه تغذیه مبذول شود و از سوی دیگر روزهای ماندن در خانه برای پیشگیری از ابتلا و یا انتقال ویروس کرونا می تواند فرصت بسیار خوبی برای اصلاح عادات تغذیه ای نادرست و یادگیری الگوی غذایی سالم باشد. به این ترتیب می توان تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

ساعت : 12:36 -  روز  : چهار شنبه  - 10 /  10 / 1399 /  شماره خبر : 30 / تعداد نمايش :29

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :
  نظرات كاربران:


   

جشنواره پرتال
Error for portal93